Pod opieką kuratorską przeprowadzono pogłębione badania nad zachowanymi księgami miejskimi (także z zasobów Archiwum Narodowego w Krakowie), przepisami prawa magdeburskiego oraz wpływami religii chrześcijańskiej na idee praworządności. Dzięki czemu została wykreowana nowa wystawa stała prezentująca nie tyle obraz miasta, co wręczającą do rąk publiczności klucz do wizji przeszłości. Klucz do wizji życia codziennego XVI-XVIII wieku, ukryty w starannie wykaligrafowanych dokumentach wychodzących spod ręki pisarza miejskiego, a zaprezentowany współczesnemu odbiorcy przy użyciu nowatorskich form wystawienniczych. Warto w tym miejscu przypomnieć, że ułamki tej pracy badawczej już pojawiały się w przestrzeni internetowej w formie artykułów popularnonaukowych, m.in. na temat Anny Warszawskiej.
Lecz projekt poza nową wystawą w Limanowej i modernizacją wystawy w Kieżmarku był realizowany również na innych płaszczyznach. Przede wszystkim w duchu troski o ochronę zabytków siedziba Muzeum została poddana pracom remontowym dachu. Ponadto wyprodukowano animację edukacyjno-historyczną (która zdradza ile mieszkańców miała Limanowa w XVIII wieku i czym był legendarny ratusz miejski), a dla najmłodszych wydano pierwszą baśń o Limanowej w której sympatyczny Błędny Ognik imieniem Irrlicht podróżuję po fascynujących krainach (o czym można było nie tylko przeczytać ale również posłuchać w słuchowisku nagranym przy współpracy Teatru „Co się stało?!”).
Kurator wystawy – dr Arkadiusz Urbaniec
Mikroprojekt „Limanowa i Kieżmark – magdeburskie miasta na polsko-słowackim szlaku handlowym” realizowany dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa za pośrednictwem Związku Euroregion „Tatry” w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020. Całkowita wartość mikroprojektu wynosi 135 583,52 EUR z czego 99 992,83 EUR stanowi finansowanie z Unii Europejskiej.